Nubia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Nubia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Nubia

Door: M.

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend het eerste uitstapje voor Tim gepland. Hij mocht mee boodschappen doen. Dit vindt hij net zo leuk als bijv. een dagje naar een pretpark. Vooral het meerijden met de bus. Nog een extra bonus was dat de chauffeur een kaal hoofd had. En als Tim iets leuk vindt, dan is het een kaal hoofd. Dit moest natuurlijk uitgebreid onderzocht worden. Gelukkig zat hij er niet met zijn neus bovenop (wat hij meestal doet), want de chauffeur moest ook nog zorgen dat hij op de weg bleef! Mijn boodschappenlijstje was niet zo lang, maar als je Tim meeneemt, dan is die tas zo gevuld. We kwamen uiteindelijk thuis met voldoende chippies en snoepjes. Er was nog net plek voor de boodschappen die we echt nodig hadden.
Intussen waren JW en Nikki al naar het CDTC voor een algemene bijeenkomst. Er zijn dit jaar veel broertjes en zusjes bij in de leeftijd van Nikki. Ze gaan nu kijken of ze daar ook nog iets voor organiseren. Dat horen we morgen waarschijnlijk wel.
Morgen is trouwens ook de kennismakingsborrel met de overige gezinnen.

Vanmiddag begon dan toch eindelijk de therapie. Zoals ik al wel verwacht had, stribbelde Tim flink tegen. Hij liet luidkeels en veelvuldig “nee” horen. Prima, want zo konden ze meteen zien wat een van de doelen was waar we aan wilden werken. Het was goed duidelijk. Even in het kort de gebruiksaanwijzing van Tim uitgelegd voordat we verder gingen. Nikki was hier ook bij, ze kan ook goed verwoorden waarom we hier zijn.
Zijn therapeute heet trouwens Marjelijne, een ergotherapeute uit Castricum. De stagiaire is Lianne, afgestudeerd psychologe.
Even oma opgehaald en we waren precies op tijd terug om Tim in aktie in het water te zien. Hij zwemt met Nubia, een nieuwe dolfijn. Papito, op dit moment helemaal in love, was aan iemand anders toegewezen.
Het zonnige humeur was helemaal terug. Tim is net als het weer hier: af en toe kan het flink tekeer gaan, maar het duurt telkens maar even. We konden langs de kant zijn liedjes weer horen, gemaakt niezen en grapjes maken met Marjelijne. Voor ons als toeschouwers is er ook heel wat verbeterd. Er zijn mooie zitplekken gemaakt met een lekker schaduwdakje erboven. Dit kunnen we zo wel volhouden. De kop is er in ieder geval af.

De weinige uurtjes slaap en het harde werken hebben hun tol geeist. Tim viel als een blok in slaap zoals je op de foto’s kunt zien. Na wat uurtjes pitten is hij intussen weer lekker aan het rommelen. Het zal wel een latertje worden.

Nikki is hier helemaal in d’r element. Er wordt volop gebabbeld in allerlei talen. Er zijn hier nogal wat Duitsers maar ook Amerikanen en Denen. Zelfs nog wat Spaans gepraat met de dames die ons appartement hebben schoongemaakt (awesome hè Lola, dit moest ik typen van Nikki).

Oma zit, na wat daagjes wennen, al goed in het Curaçao-ritme. Het weer vindt ze heerlijk, een goed temperatuurtje met een lekker windje. Ook de dagelijkse siësta gaat misschien wel in Geffen ingevoerd worden.

Al met al een prima dag voor ons allemaal.

• 05 Augustus 2014 - 09:39

Anja Van Der Putten:

Hallo,

wat een mooie foto's en wat genieten jullie weer.

Wat doet Tim het goed.

Kreeg net facebook bericht dat Fam. van Zwieten ook om 13.00 uur therapie heeft en Nadja zwemt met Papito en een verliefde moeder, dus 2 dolfijnen, dus jullie zullen elkaar ongetwijfeld tegen komen.

nou kijk weer uit naar jullie volgende bericht

gr anja

• 05 Augustus 2014 - 10:53

Mirjam En Mannen:

Hallo vakantiegangers.
    Zo....mijn eerste ochtend achter de computer nadat wij terug zijn van vakantie, en meteen een heleboel te lezen. Heerlijk om te zien dat jullie het zo goed hebben. En wat geniet die oma zeg......Vanuit Lith houden we jullie weer goed in de gaten.
    GENIET ERVAN

• 05 Augustus 2014 - 17:30

Henriette:

hee buren,
    hartstikke leuk om te lezen en te zien,
    geniet er maar lekker van.

• 05 Augustus 2014 - 19:37

Karin:

Hallo allemaal,
    Wat ziet het er allemaal weer goed uit, weer helemaal bij gelezen, al hoewel de foto's ook heel veel zeggen.
    Ben benieuwd of Oma d'r haren goed blijven zitten..., Nikki nog veel zal lezen in de strandstoel, Jan-Willem de chef in de keuken blijft, Marielle de foto's blijft maken.. maar vooral hoe het met Tim gaat met Nubia ! We zullen jullie vanuit een zonnig Oss blijven volgen. Groetjes aan allemaal ! Karin en de rest van de family.