Nubia en Tim: 2 mopperkonten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Nubia en Tim: 2 mopperkonten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Nubia en Tim: 2 mopperkonten

Door: M.

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Gisteren niet meer aan mijn verhaal toegekomen, dus nu maar even lekker op Nikki’s PC rammelen, onder het genot van een kopje koffie en een opkomend zonnetje, op het terras, waar een lekker windje waait. Ik kan me vervelendere dingen voorstellen!

Dinsdag dus, in Oss marktdag. Dushi, ik hoop dat je haring weer lekker gesmaakt heeft! Hier krijgen alle dolfijnen o.a. ook haring. Alle vis – en dat zijn nogal wat kilo’s per dag – laten ze uit Canada komen. De kwaliteit is dezelfde kwaliteit als die bij ons in de winkel.

Dit weet ik allemaal zo goed omdat Nikki en gisteren naar een workshop zijn geweest over dolfijnen.
Hartstikke interessant. Zo is er bijv. verteld over de manier van trainen, de evolutie, het gedrag van de dolfijnen, voeding, behandeling bij ziekte en geboorte van dolfijnen.

Eenmaal terug in ons appartement, kwam er ook nog even de familie van Alexander, een Duitse jongen met wie Tim gelijk therapie heeft, langs. Alexander vond het hier erg mooi en wilde gelijk blijven logeren.

Nog snel even stokbrood-wentelteefjes gemaakt voor Tim, zelf ook een boterham gepakt, en toen was het al weer tijd om te gaan. Tim, die nog helemaal in de rustige stand stond/lag, vond al dit gehaast maar niets. De rustige stand veranderde in een boze bui.

Al mopperend kwam hij aan bij het CDTC. Binnen kwam hij wel weer helemaal tot rust omdat ze met allerlei verzwaringsmateriaal en diepe druk hadden gewerkt. Maar ook deze rustige bui sloeg weer om in gemopper. Vandaag werd er binnen omgekleed en Tim vond het allemaal maar vreemd en anders. Hij snapte niet goed wat de bedoeling was. Dus kwam hij al pruttelend weer naar buiten.
Waarschijnlijk zit Tim goed met Nubia op 1 lijn, want die had er ook geen zin in. Helaas pindakaas voor Nubia, ze mocht niet aan de (zwem)slag en werd door de trainster genegeerd. Tim zwom vandaag dus met Kanoa en Chabilita. Die deden hun uiterste best en uiteindelijk waaide de bui weer over. Bij de evaluatie was Tim weer lekker rustig. Ik zal toch eens rond gaan kijken of er niet ergens in de buurt een cursus gegeven wordt waar je het toepassen van diepe druk kunt leren. Dit werkt toch wel erg snel als Tim niet lekker in zijn vel zit. Ik weet nu wel globaal hoe het moet, maar wat meer praktijk zou niet slecht zijn.

De rest van de middag verliep prima. Nog lekker gezwommen tot het donker werd en de lampjes ook in het zwembad aan gingen.
Ook is Nikki vandaag nog een soort van excursie gaan boeken. Ze gaat nl. zaterdag kijken of ze over het water kan vliegen. Kijk maar eens op YouTube en zoek op Zapata Flyboard, dan zie je wat ik bedoel.
Ik ben benieuwd, maar daarover zaterdag meer.

Groetjes

  • 13 Augustus 2014 - 22:03

    Mirjam En Mannen:

    nou Mariëlle.....of je het rook......
    s'Moeder vond het toch echt NIET KUNNEN dat je nog geen ene keer naar Dushi hebt gevraagd.
    Bijna had ik je de wind van voren moeten geven maar net op het nippertje lees ik nu dat je stiekem aan Dushi hebt gedacht op marktdag.
    Ze maakt het overigens uitstekend: Ze slaapt goed, eet goed, poept goed....lijkt Doortje wel (aldus je moeder he...dit zou ik zelf niet durven verzinnen.)
    En geweldig...Doortje in zee...morgen met badpak?????



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi allemaal, Ja, ook de vierde keer gaan we een dagboek bijhouden van mijn avonturen op Curaçao! Het zal weer leuk zijn om "mijn dolfijnen" en al "mijn vriendinnen" daar weer te zien. Ik hoop ook deze keer weer veel te leren, lekker te zwemmen, te zeilen en veel plezier te maken. En jullie kunnen het weer allemaal meebeleven. Ook Nikki, mijn grote zus, houdt weer een dagboek bij, www.dushidolphin.waarbenjijnu.nl Nog een paar weekjes en dan vliegen we er weer vandoor (de 27e juli). Pas ver in augustus (de 20e) komen we weer terug. Veel plezier allemaal! Groetjes van Tim

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 46282

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Curaçao 2016

31 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Curacao 2014 - het eerste lustrum

27 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Curaçao 2011

Landen bezocht: