Dushi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Dushi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Dushi

Door: M.

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo Dushi,

Het eerste stukje van dit verhaal is speciaal voor jou (zo goed mam?). We missen je natuurlijk wel. Zelfs de liefste dolfijn kan jou niet vervangen! Je bent hier super beroemd. Overal zie je jouw naam: op T-shirts, servies, houten uithangbordjes en ga zo maar door. We weten dat het je het daar in dat 5-sterren resort prima hebt. Heel veel knuffels van Nikki en Tim.

Hallo allemaal,
Ja, dit ging even voor. Mijn moeder vond het maar niks dat we Dushi nog niet vernoemd hadden. Dus bij deze (en het verslag van gisteren) hebben we het toch wel goed gemaakt.

Vandaag weer een heerlijk zonnige dag met een flink windje. Lekker hoor.
Om pruttelen te voorkomen heb ik het vandaag iets anders aangepakt met Tim. Ik had het idee dat hij gisteren teveel moest haasten. Dus nu ruimschoots vantevoren de spullen klaargezet en erop gewezen: “Tim, straks gaan we naar Nubia”. Dit duurde nog wel bijna een uur, dus van haasten geen sprake. Of het hier aan gelegen heeft weet ik niet, maar Tim ging zonder pruttelen, met een vrolijk gezicht mee. De eerste winst.

Ook tijdens de therapietijd binnen prima humeurtje. Hij mocht eerst Marjelijne in een mat rollen, zodat duidelijk werd wat de bedoeling was. Daarna was Tim aan de beurt. Hij vond het wel lekker, maar gaf na en tijdje toch wel aan “verlost” te willen worden. Bij het kiezen tussen 2 spelletjes en een boek, koos hij duidelijk voor een boek. Hij heeft hier uit voorgelezen. Marjelijne was verrast hoe goed Tim al kon lezen! Buiten was het ook een en al plezier. Nubia deed ook flink haar best. Ook Romy, de dolfijntrainster, kwam ook af en toe het water in. Tim had super veel en goed oogcontact met Marjelijne en hij hing nu ook lekker om d’r nek. Prima dagje dus.

Bij het nabespreken kregen wij ook een verrassing. Omdat we voor de 5e keer hier waren, mochten we een foto op canvas van 1 van de dolfijnen uitzoeken. Hoewel ze allemaal lief zijn, blijft Papito toch de meest speciale dolfijn voor ons. Die komt dus bij ons in huis te hangen. Hartstikke leuk.

Nikki bleef na de therapie nog bij het CDTC. Er was vandaag een dolfijntrainers dag voor de kinderen. Tim ging nog even bij het Sea Aquarium langs om een kroketje te halen. Hij heeft het zelf besteld: een goede zin gemaakt, duidelijk gesproken en nog netjes ´dankjewel´ erbij gezegd. Nu kunnen we hem waarschijnlijk ook wel de boodschappen laten doen!

• 14 Augustus 2014 - 16:43

Annelies:

Wat een leuke verhalen! en wat gaaf dat Tim zo enthousiast is en zo veel initiatief neemt. De foto's spreken boekdelen, dat zit wel goed met jullie daar., alleen maar lachende gezichten! Enjoy!! xx

• 14 Augustus 2014 - 19:17

Karin:

Hoi hoi, de groepsfoto waar jij (Marielle) ook op staat is schitterend. Komt die ook op canvas naast Papito te hangen ? Wel super leuk dat jullie een canvas foto krijgen van Papito. Dat is nog eens een leuke verrassing. We hopen natuurlijk dat Tim nog allemaal topdagen krijgt zoals vandaag. En wat goed dat Tim alleen een boodschap heeft gedaan, ben benieuwd of hij dat meer gaat doen. Foto's van vandaag ook weer erg leuk. Het geeft vast een goed gevoel als Nikki met bodyguards loopt, en Tim door 3 dames in het water wordt begeleid, zoals je bij de foto's vermeld. Allemaal nog veel plezier, groetjes uit Oss, Karin.