Doe d'r maar twee! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Doe d'r maar twee! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Doe d'r maar twee!

Door: M.

Blijf op de hoogte en volg Tim

15 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Het is hier nu vrijdagmorgen. De site ligt er weer uit voor onderhoud, dus we zien wel weer wanneer we het reisverslag erop kunnen zetten.

Gisteren was Nikki alweer de eerste die op pad was voor een creatieve uitspatting. Die heeft ze hier nog niet zoveel gehad, omdat de tijd ervoor ontbreekt. D’r Copic markers zitten nog ongebruikt in de tas!

Doortje en ik volgden al snel. We hebben eerst een tourtje door het Sea Aquarium gemaakt om shows te bekijken: de zeeleeuwenshow en de dolfijnenshow. Was weer leuk om te zien. Ik heb nog mijn best gedaan om Doortje op het kratje te krijgen voor een kus van een zeeleeuw, maar helaas ik kon ze niet overhalen. Daarna zijn we nog even naar de boulevard geweest, waar we natuurlijk ook weer een van de vele terrasstoeltjes hebben uitgeprobeerd.

Toen was het alweer tijd om terug te lopen. Weer Tim ruim de tijd gegeven. Hij was druk bezig om keyboard te spelen op zijn I-pad. Maar ook vandaag geen problemen. Al zingend liepen we naar het CDTC.
Binnen diverse spelletjes gedaan, waaronder een kwartet met woorden. Hoewel wel moeilijk, snapte Tim al snel de bedoeling van het spel. Hij vond het schijnbaar leuk, want ook buiten op het dok koos hij dit spel om te spelen.

Vandaag had Tim een oude bekende als dolfijntrainer: Esther. Romy was nl. 2 dagen vrij omdat ze ging verhuizen. Een enthousiast team, iedereen had er vandaag zin in. Nubia kwam zelfs weer met een heel groot stuk turf aangedragen.
De tweede helft van de sessie mochten we weer van dichtbij bekijken. Toen we er waren was Tim net bezig het onderwater gebeuren te bekijken door een soort van kijkbuis. Dit vond hij, maar ook Nubia, erg leuk. Toen hij ons in de gaten kreeg, begon hij weer wat te piepen (het ligt dus toch aan ons). Geen gedoe, gewoon in het water. We kwamen tenslotte niet voor niets. Na nog een klein “help, help”-je van Tim (d’n aansteller) werd het toch weer als vanouds.

Natuurlijk mocht Tim na het zwemmen (waar je hongerig van wordt) weer een kroketje bestellen. Hij vroeg er twee! De slimmerd had nl. gezien dat er meer in het vitrinekastje lagen. ’s Middags heben Nikki en ik nog even lekker gesnorkeld en een beetje met modder geknoeid op ons strandje. Heerlijk temperatuurtje en windje.

’s Avonds lekker gegeten (Johan, we hadden “hete kip”!). We hadden ook een gast aan talfel.
Harm de Veer, JW zijn oud WIK-collega die hier al jaren woont, kwam gezellg buurten. Doortje vond dit ook wel leuk, ze had nog als kraamverzorgster gewerkt toen de vader van Harm is geboren!

Groetjes aan iedereen!

• 15 Augustus 2014 - 22:09

Ellie En Tonnie :

Erg leuk om Tim zo te volgen, nog veel plezier!

• 17 Augustus 2014 - 10:27

Wim :

Wanneer komen jullie ongeveer weer thuis Dan kan ik ons huis een beetje fatsoeneren
    Nou het beste en tot ziens Wim