Het wonder van Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Het wonder van Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Het wonder van Curaçao

Door: M.

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ik denk er (bijna) elke dag aan om de kussens van de ligstoelen onder het afdak te leggen. Gisteren toevallig niet. En ja hoor, juist nu had het geregend. Alles drijfnat, maar gelukkig droogt het hier als een tierelier. Vanmorgen ook nog een mals buitje van wel 1½ minuut gehad. Het zal dus wel goed weer worden vandaag.

Op Curaçao gebeuren regelmatig zo van die kleine wondertjes. Ik heb er al een aantal gezien bij therapiekinderen. Maar …. dat de dolfijnen zo’n groot bereik hebben???? Vandaag is er nl. een wonder gebeurd met Nikki. Jawel beste lezers: NIKKI HEEFT EEN SPORT ONTDEKT DIE ZE LEUK VINDT!!!!!!! FLYBOARDEN!!!!!
Wat dan weer wel jammer is, is dat we dat in het Brabantse Geffen niet hebben.

Vanmorgen gingen Nikki, JW en oma naar de Jan Thiel baai, een kwartiertje hier vandaan. Allereerst kreeg ze een korte instructie, en daarna moest Nikki het geleerde in de praktijk brengen. Dat valt in het begin nog niet mee, je gaat regelmatig op je snufferd. Maar, al doende leert men, zelfs Nikki!
Jan-Willem heeft het allemaal op video vastgelegd. Hij heeft daar ook nog in die blakende zon foto’s gemaakt, omdat oma dat niet wilde doen. Ja, ja, ze krijgt spatjes die elegante dame! Het kan er misschien ook aan gelegen hebben dat ze bang was het fototoestel kapot te maken. Maar goed, Nikki stond daar dus gewoon op het einde heel stoer boven het water te staan. Goed gedaan! Ze wilde eigenlijk nog wel een keer (het lijkt wel een Teletubbie). Natuurlijk zetten we de foto’s hiervan onder dit verhaal. Misschien kan JW morgen ook nog eens kijken of hij een stukje video erop kan zetten.

Ondertussen bleven Tim en ik lekker thuis. ’s Middags zijn we met zijn tweeën gaan lunchen bij Hemingway’s. Wij hebben een rustig dagje gehad, nog wat gelezen en meer van die dingen die je op vakantie doet.
Toen Kwik, Kwek en Kwak weer thuis waren, ben ik nog lekker wezen snorkelen. En natuurlijk op het eind van de middag/begin van de avond nog even in het zwembad gestoeid met Tim. Ook Nikki en JW kwamen er nog bij.

Tim en ik zijn net thuis. We zijn vanavond met zijn allen gaan eten bij Augusto’s, een Italiaan hier vlakbij. Tim heeft het prima gedaan. Het toetje moest ik wat sneller naar binnen werken omdat toen echt zijn geduld op was. Wij zijn toen alvast terug gelopen, de rest zal zo meteen wel binnen komen vallen.
Een lekker dagje dus!

• 17 Augustus 2014 - 10:28

Chantal:

Wohhh wat super Nikki echt gaaf en de rest nog lekker genieten dikke x

• 17 Augustus 2014 - 18:36

Jordi Herckenrath:

ik hoop dat je er het nodige van leert en veel plezier hebt daar met zijn allen omdat dat zeker ook belangrijk is en nog veel plezier en tot de volgende keer

• 18 Augustus 2014 - 09:49

Mirjam En Mannen:

Wat een ervaring Nikki....introduceer maar in de gymles op school!!
    En helaas.....het aftellen voor jullie is begonnen. Geniet nog FF.

• 18 Augustus 2014 - 15:18

Karin:

Oh Nikki, wat kun je dat goed, zeg. Super gave foto's. Dat is vast een hele mooie ervaring geweest ! Wil je het vaker gaan doen ? . Groetjes en nog veel plezier allemaal.