DAG 2 - DE PIN HAD GEEN ZIN - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu DAG 2 - DE PIN HAD GEEN ZIN - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

DAG 2 - DE PIN HAD GEEN ZIN

Door: Marielle en Nikki

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

We zitten weer in ons normale ritme. Tim was vanmorgen al rond kwart over vijf wakker. Wat past hij zich toch snel aan het tijdverschil aan!
Vandaag hebben we (Tim en ik) een lekker relax dagje gehouden: een beetje zwemmen, een beetje luieren in de zon, een drankje hier en een drankje daar. Het vakantiegevoel dus.
Jan Willem, en in iets mindere mate Nikki, hebben het wat zwaarder gehad.

Vandaag moesten namelijk de boodschappen gedaan worden. Geen probleem zou je zeggen, het liep echter wat anders af. Met de bus naar de supermarkt – geen probleem. Het boodschappenlijstje lezen – voor Jan Willem een probleem omdat hij toch echt die lettertjes niet meer kan lezen (daarom moest Nikki dus mee). De kar vol geladen en dan naar de kassa. Alles uitladen en toen pinnen. Echt niet! Na een aantal keren proberen de moed maar opgegeven. Gelukkig hadden we nog wat dollars op voorraad, maar niet genoeg voor alles. Dus: uitladen maar, wat het minst nodig is en het duurst werd weer uit de tas gehaald. Maar … de bus zou bijna vertrekken. Nikki opdracht gegeven om snel naar buiten te gaan om de bus nog tegen te houden. Nikki en snel, je snapt ‘m wel. Bus weg! Maar, vriendelijk zo als ze hier zijn, het busje van de supermarkt heeft ze gratis gebracht (moest wel want er was geen geld meer).
Dus zo kan het zijn dat ik nog steeds geen frozen cappuccino heb gehad, maar dat de koelkast wel uitpuilt van het bier!! Dit stond, samen met de andere boodschappen, namelijk al klaar bij aankomst.
Dus eten en drinken is er nog genoeg. De pin weigerde waarschijnlijk omdat je de pas apart moet activeren voor geldopnames buiten Europa. Dus niet vertrekken zonder je pasjes te checken (ter plekke door Nikki verzonnen die hier naast me zit). Morgen dus even kijken of de pas het weer doet (kan 24 uur duren).
Lukt het niet, dan hebben we al een oplossing: dan kan Nikki hier een shirtje aantrekken van supermarkt Vreugdenhil en daar de vakken bijvullen en spiegelen!

Vandaag hebben we ook de informatiemap van de therapie gehad. Tim krijgt therapie van Wendy,
’s middags om 15.30 uur. We zijn benieuwd wat het gaat brengen.

Gisterenavond lag iedereen al vroeg op 1 oor, maar vandaag is er weer zoals van ouds lekker gekookt! Gebakken aardappeltjes, ossenhaas in oosterse saus, gemengde sla, toast en kruidenboter.
Lekkerrrrrrr!