DAG 16 - BEDANKT ALLEMAAL - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu DAG 16 - BEDANKT ALLEMAAL - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

DAG 16 - BEDANKT ALLEMAAL

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Vanmorgen werd ik wakker en dacht "vandaag alweer de laatste dag". Nog niet van de vakantie, maar wel bij het CDTC. Wat zijn die twee weken ongelooflijk snel gegaan.
Maar, het was nog niet zover. Eerst maar eens opstaan, een ontbijtje en een lekker bakje koffie op het terras.
Langzamerhand werd ook de rest wakker en kwam op de geur van koffie en ontbijt af.

JW is vanochtend nog snel even wat laatste boodschappen gaan doen zodat we in ieder geval tot zondag vooruit kunnen. Ondertussen mijn boek bijna uitgelezen en nog wat nadoezelen op het terras. Ook het evaluatieformulier ingevuld. Nikki heeft de dolfijn die in het gastenboek gaat, volgeschreven met allerlei uitspraken van Tim de afgelopen twee weken. Tim vond dit erg leuk en las het met interesse. Nog niet alles stond erop, er moest nog wat aangevuld worden. Grappig om te zien. Daarna moest Nikki ook nog allemaal zinnetjes opschrijven die Tim voorlas.

Toen JW weer thuis was is hij eerst met Nikki wezen snorkelen. Tim zou in eerste instantie ook meegaan maar hij trok zijn keutel weer in. Die zoutwaterspetters, die houden nog wel eens tegen. JW werd afgelost door mij. Uiteindelijk ging Tim ons toch missen en kwam hij alsnog naar het strand. Daar heeft hij heerlijk gezwommen en in het zand gespeeld, een leguaan verjaagd en me met modder volgesmeerd. Toen we op het terras wat zouden gaan eten, bleek hij toch liever terug naar het huisje te gaan. Ook goed.

Uitgelegd dat het vandaag de laatste keer met Bonnie zwemmen was en dat hij daar wel een feestje van moest maken. Hij snapte het wel. Bij het gedeelte binnen was hij heeeeeeel relaxed, op het luie af. Toch uiteindelijk gedaan wat Wendy en Natasha vroegen. Buiten mocht hij zelf aangeven welke spelletjes hij het liefst met Bonnie wilde spelen. Niet alleen met Bonnie trouwens, ook Chabellita heeft een deel mee gedaan. Hij heeft volop genoten, lekker ondeugend geweest en geprobeerd iedereen voor de gek te houden. Veel te snel was het voorbij.

Douchen, aankleden, opruimen en dan afscheid nemen van iedereen. Tim riep maar "Bonnie" en wees naar binnen. Hij dacht dat hij deze keer ook een canvas foto van Bonnie zou krijgen, die hadden we nl. de vorige keer van Papito gehad (omdat hij toen voor de 5e keer therapie had). Uiteindelijk was hij ermee tevreden dat Bonnie al thuis was. Moeten we natuurlijk wel nog een canvas laten maken.

Graag willen we iedereen bij het CDTC bedanken: alle therapeuten, stagiaires, de mensen van foto en video, de mensen op kantoor. Iedereen is even vriendelijk en behulpzaam.
Speciale bedankjes gaan natuurlijk uit naar Amber en Anne, de twee dolfijntrainers die deze week bij Tim op het dok zaten, Chabellita en Sami die ook gezellig mee hebben gedaan, Natasha die Tim 2 weken met van alles en nog wat heeft geholpen (SUPER GEDAAN!) en Wendy die Tim de afgelopen 2 weken heeft begeleid. We hebben veel tips gekregen, nieuwe inzichten opgedaan. Er is hard gewerkt aan het loslaten van spanning en ook aan de consequenties van antwoord geven met ja of nee. Beseffen dat altijd klakkeloos nee zeggen ook tot gevolg kan hebben dat je iets leuks niet kiest. Maar het allerfijnst vond ik toch weer die vrolijke lach op die lekkere toet. GEWELDIG.
En dan last but not least Bonnie, de nieuwe dolfijne vriendin van Tim. Wat heeft zij goed haar best gedaan, de kers op de taart mogen we wel zeggen.

En dan is het nu aan ons en aan iedereen in Tim zijn directe omgeving om de opgaande lijn te blijven volgen. We gaan ervoor en we hopen dat wij allemaal, Tim in het bijzonder, de positieve vruchten van de afgelopen twee weken mogen blijven plukken.

De USB stick met foto's werkt niet helemaal goed. De video's en foto's van de family swim zijn prima, de foto's van Tim kunnen we niet openen. Hier wordt aan gewerkt en waarschijnlijk krijgen we een nieuwe stick nagestuurd (op zaterdag en zondag is er nl. niemand en maandag zijn wij er niet). Zal wel goed komen.

En de ring dan zullen jullie je misschien afvragen? De ring blijft nog tot zondag bij ons, daarna gaat ie weer gebruikt worden voor en door anderen. Als het goed is, is er een pakketje thuis bezorgd waar een aantal ringen inzitten. We kunnen dus thuis gewoon verder.

Vanavond hebben Tim en ik lekker samen gegeten. JW en Nikki zijn nu tapas eten bij de Kleine Wereld. Nikki vond het daar erg lekker en JW is er nog nooit geweest en je wordt opgehaald en thuisgebracht. De keus was dus niet zo heel erg moeilijk.

Tot zover ons reisverslag.
De laptop gaat waarschijnlijk de tas in, de schrijfster van dit reisblog gaat het er even helemaal van nemen.

Ayó!

P.s. Misschien zet ik morgen de foto's van de family swim wel bij het reisverslag van dag 10. Natuurlijk nog wel even overleggen met Nikki welke foto's kunnen en mogen (dat was de deal deze vakantie en ik heb me daar tot nu toe goed aan gehouden, al kriebelde het wel af en toe).