DAG 14 - DRIE KEER SCHEEPSRECHT - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu DAG 14 - DRIE KEER SCHEEPSRECHT - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

DAG 14 - DRIE KEER SCHEEPSRECHT

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

25 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Vandaag hebben we de dag voor het grootste deel op zee doorgebracht. Vanmorgen stond ik om half zeven al in de keuken om de lunch voor Tim te bakken. Om kwart over negen kwam, luid toeterend, de partybus ons ophalen. Een herrie van jewelste, maar wel een leuk beschilderde bus, zonder ramen en met gezellige muziek. De piano die Tim meegenomen had kon je even niet horen (ook niet erg voor een keer).
Na een kort ritje kwamen we aan bij Pirate's Nest aan het Spaanse Water. Daar lag de catamaran waar we vandaag mee op pad zouden gaan. Tim had gelijk al de kijk op een leuk piratenvrouwtje, Nikki hield het bij een oudbelegen besje.

We hebben een heerlijk dagje op zee gehad. Lekker gesnorkeld. De eerste stop gingen JW en Nikki het water in. Een flinke tocht, vooral voor JW (die moest af en toe iemand (letterlijk) op sleeptouw nemen. Tim en ik vermaakten ons op de boot. Ik al zwemmende en redder van een koe en varken die steeds verder de zee in werden gegooid. Tim zat lekker op het trapje pootje te baden en zich een ongeluk te lachen als de koe en het varken weer door de lucht vlogen.
Op een gegeven moment kwamen de snorkelaars moe en hongerig terug. De BBQ had al flink gewerkt en er stond lekker vlees, salade, rijst, brood en saus klaar. Dit was waarom ik vanochtend in de keuken had gestaan. Tim eet hier nl. niets van. De tweede snorkeltocht ging eerst JW het water in om een gezonken schip te bekijken, daarna waren Nikki en ik aan de beurt. Erg leuk om te zien. Na de tweede stop gingen we weer langzamerhand terug. Een heel geslaagde dag met een zeeeeeer vriendelijke bemanning.

Rond drie uur waren we weer terug. Tim dacht lekker languit te kunnen liggen, maar dat was er niet echt bij. Mopper de mopper, maar hij ging toch mee. Bij de therapie binnen was hij echt boos geworden (vermoeid) omdat hij iets anders wilde dan Wendy. Toch voet bij stuk gehouden. De oefeningen op het dok gingen wel heel goed. Dat is het bijzondere aan Tim: ook al is hij boos en gespannen, hij voert wel alle oefeningen bijna foutloos uit. In het begin dus nog wat gespannen in het water, maar al snel brak de lach weer door. Bonnie was vandaag ook niet helemaal bij de les, die werd toen geholpen door Chabelita. Ook in het water dus echt teamwerk. Dat zie je ook wel aan de laatste foto's, daar zie je ze alle drie, ook de kleine Sami, aan het werk.

Na de therapie nog lekker gezwommen. Nikki kwam er ook bij en Tim sprong er uiteindelijk ook in met zijn kleren nog aan. Op het moment is Tim een beetje tegendraads, erg vermoeid. Ik hoor bijzonder veel "nee" op het moment.

Ik hoop dat jullie de warme dag ook allemaal op een koele manier zijn doorgekomen.

Groetjes van ons allemaal.