Hoog- en laag drukgebied - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Hoog- en laag drukgebied - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Hoog- en laag drukgebied

Door: De allerslimste mens

Blijf op de hoogte en volg Tim

08 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Vandaag alweer donderdag, de 4e therapiedag. Gelukkig is Nikki goed opgeknapt. Ze kon vanmorgen weer met een aantal broertjes en zusjes (Nederlands en Duits) op pad om te gaan snorkelen en zwemmen. Met pet (voor in zee), hoed en flinke fles water moest het wel goed gaan. Gelukkig is het in de ochtend nog niet zo heet, gewoon lekker zwem-weer. Het was schijnbaar wel gezellig geweest, want morgenvroeg, om half negen al, gaan ze weer met zijn allen op pad.

Bij de therapie had Marjelijne de hulp ingeroepen van degene die de therapeuten les geeft. Zij heeft erg veel ervaring op het gebied van autisme. Marjelijne zocht nog naar een aantal nieuwe invalshoeken m.b.t. de doelen die wij gesteld hebben. Vandaag is er in de therapieruimte binnen veel gewerkt met diepe druk: van zijn tenen tot en met zijn kruin. Tim reageert hier heel goed op en wordt meteen een stuk rustiger en opener. Ook gebruik gemaakt van een luchtdrukvest. Dit vest kun je “strak” oppompen en geeft ook druk op zijn lijf. Je kunt hierbij veel of weinig lucht pompen, maar als Tim blauw aanloopt dan moet je stoppen. Ook het gebruik van de verzwaringsdeken geeft Tim veel rust. Misschien toch eens een keer overwegen (ook al is zo’n deken mega-duur). Het zou misschien kunnen helpen om wat rustiger in slaap te komen.

In het water heeft hij al die toeters en bellen niet nodig. Daar is hij in zijn element. Alle ingrediënten zijn natuurlijk ook aanwezig: drie dames, een dolfijn, de zee en een lekker zonnetje. Meer ontspanning kun je niet hebben dacht ik zo.

Na de therapie wil Tim het liefst naar huis. Even rommelen, computeren en nog wat drinken. Het is dan ook de wat warmere periode van de dag. Doortje kan trouwens prima overweg met dit weer. Het windje dat hier altijd staat, zorgt ervoor dat het altijd aangenaam is. Van d’r schouders heeft ze ook minder last. Wim, pak die koffers maar vast!
Omdat Tim toch nog lekker zat te rommelen, zijn Nikki, Doortje en ik even ons favoriete drankje gaan pakken. Toen we terugkwamen was JW al weer met een overheerlijke maaltijd bezig. Dat all inclusive hebben we hier dus ook!!

Ook nog even een half uurtje gesnorkeld en met Tim in de maneschijn gezwommen met de lichtjes aan. Vond ie ook leuk.
Terwijl ik hier aan mijn reisdagboek zit te werken, zijn de Van Druenens “De slimste mens” aan het volgen. Echt een Van Druenen-programma!!

Groetjes aan iedereen van ons allemaal.

• 08 Augustus 2014 - 19:48

Karin Van Tuijl:

Hallo allemaal,
    Fijn dat Nikki weer fit is, de nieuwe hoed staat je supermooi Nikki! Daar kun je mooi mee vooruit.
    En dan Tim met luchtdrukvest en verzwaringsdekens, fijn dat dat ook helpt voor Tim. Maar natuurlijk is het in het water met de dolfijnen veel leuker voor hem. Top toch. Wil Jan-Willem zijn kookkunsten deze vakantie extra aan zijn moeder laten zien en smaken ? Jullie zijn in ieder geval verzekerd van prima eten ! De foto's zijn ook erg leuk, prachtig terras hebben jullie met aparte (huis)/(tuin) dieren.. Vooral die nieuwe blauwe schoenen, ha ha. En Marielle, hoe is jouw vakantie-foto ?? Zien we die morgen ?
    Veel plezier nog, en aan iedereen de groetjes uit Oss van ons allemaal, Karin.

• 08 Augustus 2014 - 21:54

Elly V Amstel :

Wat geweldig om dit allemaal te zien en dat Tim t fijn vind met zen dolfijntje en uuuuuuuh Nikki niet dronken worden hè van die grote glazen ha ha en ja jullie hebben n goede privé kok en oma vermaakt zich ook wel zo te zien nog veel plezier groetjes Harrie elly