Een drukke, zonnige en leuke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Een drukke, zonnige en leuke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Een drukke, zonnige en leuke dag

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

03 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Vandaag hadden we afgesproken met de familie Vriends (je weet wel van Wessel het klasgenootje van Tim). Ze waren al een paar keer bij ons geweest, nu gingen we bij hun op bezoek. Na een kort ritje kwamen we aan bij een gigantisch groot huis. Ze zitten daar prachtig en ….. hebben maar liefst 4 toiletten (voor ieder 1 dus). De kinderen lagen al snel alle 4 in het zwembad en even later volgden de moeders ook. Lekker even afkoelen. De “oude mannen” zaten relaxed onder de parasol met een pilsje. Gezellig gekletst, ondertussen Tim en Wessel in de gaten houdend. Al snel was het weer tijd om te gaan, Papito lag in het water te wachten.

In de therapieruimte deden Steffi en Daniel een rollenspel. Steffi was boos op Daniel omdat hij speelgoed had afgepakt. Tim keek een beetje vreemd omdat Steffi zo boos was. Daarna uitgelegd aan Tim wat hij kon doen om de boosheid weg te krijgen. Bijv. trommelen met de handen op tafel, met de voeten stampen of met een voorwerp (stukken tuinslang) op de tafel klappen. Tim probeerde het ook, maar mepte Daniel met de tuinslang (niet hard hoor). Dit was een prima moment om uit te leggen dat je bij het verwerken van je boosheid geen andere mensen mag pijn doen. Vandaag had hij ook verzwaringsarmbanden aan (binnen, niet op het dok). Tim vindt dit heel prettig, wordt er rustig van en is meer geconcentreerd. Ook liet Tim veel spraak horen (niet alleen “mag ik” maar ook antwoorden op vragen).

En toen lekker naar buiten. Hij kwam met een prima humeur naar buiten en had er zin in. Vandaag moest Tim geen plaatjes benoemen als het ging over spelletjes. Hij kreeg kaartjes met woorden te zien. Steffi legde uit wat er op elk kaartje stond en vroeg aan Tim om een bepaald kaartje te geven. Hij ziet dus wel duidelijk verschil tussen de verschillende woorden. Zij wil hier wat meer aandacht aan besteden omdat zij het gevoel heeft dat Tim interesse in woorden en letters heeft. Meer hierover dus in de komende dagen.
In het water was het weer een feestje met Papito. Tim had er veel plezier in en dat zie je aan zijn gezicht af. Ook hoor je hem aan de kant blij herrie maken. Papito doet dan ook zijn uiterste best om het zijn pupil naar de zin te maken. Tijdens de nabesprekingen hebben we het gehad over situaties waar Tim boos wordt. Dit is voornamelijk als hij het woordje “nee” te horen krijgt. Ook als Nikki contact met Tim zoekt en hij daar niet op in wil gaan, wil dit nogal eens zorgen voor een boze bui. Onze troef Nikki gaan we morgen inzetten. Zij gaat morgen mee de therapieruimte in om te kijken wat we hier aan kunnen doen. Wordt vervolgd.
Na de therapie zijn we ook nog even naar de kennismakingsborrel bij Dolphin Suites geweest. Tim had het na twee zakjes chips en 2 bekertjes met ijsklontjes wel gezien. Hij was moe en wilde naar huis. Nadat hij dit netjes gevraagd had, zijn Tim en ik teruggelopen. Nikki en JW bleven nog even hangen (ze lijken ook in alles op elkaar!).
Na het eten gaf Tim al snel aan naar bed te willen. Hij had zijn pyama net aan en viel al als een blok in slaap. Ook JW hoor ik, terwijl ik dit schrijf, flink snurken.
Nikki ronkt wat zachter in d’r eigen kamer.
Welterusten en tot morgen.

p.s. : Elly vanuit het zonnige Curaçao gefeliciteerd met je verjaardag!!

• 03 Augustus 2011 - 05:33

Anja Vd Putten:

Hoi,

Zeker super mooi zo'n villa, zouden jullie het overwegen? Vrienden van ons zaten periode voor jullie en die hadden ook villa gehuurd maar ik mis denk ik die gezelligheid op t strand en lekker eten daar ofbgewoon halen. Maar ja ti's maar wat n ieder wil.

Foto's zeggen weer genoeg van Tim, hij geniet met hoofdletter G

Veel plezier vandaag

Gr. Anja

• 03 Augustus 2011 - 12:57

Elly:

t waren weer mooie fotos en bedankt voor de felicitatie en nog veel plezier doei doei elly harrie

• 03 Augustus 2011 - 19:03

Wessel Vriends:

Al gaat het samenspelen niet zo goed, ik heb het wel heel vaak over jou Tim en ik vind
    het ook steeds weer leuk om je te zien.
    Als je mijn dolfijn Li-Na ziet, zwaai dan even naar hem.
    kusje van Wessel