Ieeeeek, waterslang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Ieeeeek, waterslang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Ieeeeek, waterslang

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen,

We zijn zo langzamerhand bezig met het leegmaken van de koelkast en kasten (dooreten dus). Nog 2,5 dag en dan zit het er weer op. Nikki is redenen aan het bedenken waarom ze weer terug naar huis zou willen, maar ze kan er niet zoveel vinden (familie, vrienden, Dushi en de overige beesten daar houdt het dan wel mee op).
Omdat we morgenmiddag nog een tripje gaan maken, zijn we vanochtend al even bij het CDTC geweest om afscheid te nemen van Steffi. Hoewel Tim wel wat mopperig was omdat hij niet de hele knuffelcollectie van het souvenirwinkeltje mee mocht nemen, kreeg Steffi toch een hoop kusjes en knuffels. Bij Steffi moest toen de zonnebril op. We hebben “tot ziens” gezegd, want we hebben allemaal wel het idee dat we Steffi in Nederland of Duitsland nog wel een keer terug gaan zien.

Op de terugweg naar het appartement nog even de winkels in gedoken, want we hebben natuurlijk een paar jarigen. Vrijdag onze Hannes die alweer 41 wordt en volgende week natuurlijk Chantal (en van dames is het natuurlijk niet netjes de leeftijd te vermelden).

Vanmiddag zijn we lekker met zijn vieren naar het strand geweest (is aan de foto’s wel te zien). Tim vermaakte zich opperbest met het maken en gooien van modder. Af en toe ook nog eens gezwommen in de zee.
Ook Nikki was lekker aktief bezig in het water. Pa en ma konden intussen lekker om de beurt snorkelen. Want ja, je moet Tim toch een beetje in de gaten houden (ook al kan het nu al een beetje op afstand).
Toen ik op een gegeven moment aan de beurt was om te snorkelen, zwom Nikki mee. Ik zag een flinke groep zwarte vissen met felblauwe vinnen. Dat moest Nikki natuurlijk ook bekijken, dus even handig duikbril in het water wisselen. Daarna kreeg ik ‘m weer terug. Toen we weer richting het strand zwommen zag ik, jawel, een heuse waterSLANG over de bodem van de zee kronkelen. Brrrrrrrr, gelukkig was het vrij diep en had ie geen tijd/zin om naar boven te komen. Het was een slang van zo’n meter (schatten kan ik niet zo best, maar hij was zeker niet kleiner), lichtbruin van kleur met donkere vlekken/strepen. Toch maar mooi meegepikt, ik wist trouwens niet dat die hier in de buurt zaten.

Thuis nog even een paar baantjes getrokken in het zwembad (vnl. om al het zout en zand af te spoelen), een koude douche en lekker kliekjes eten (tijgergarnalen met knoflook, macaroni en tomatensambal).

Morgen nog lekker een middagje zeilen met zeilschip de Insulinde (pilletjes tegen zeeziekte inmiddels op voorraad).
Groetjes en tot morgen!

• 18 Augustus 2011 - 06:15

Fam. Cousteau:

Hallo Fam. Snorkel,

Mooi hè snorkelen, ja marielle ti's maar goed dat je niet weet wat er allemaal onder water is, anders ging je denk ik niet.

Veel plezier morgen op de boot, hoop dat jullie niet ziek worden

Gr. Anja

• 18 Augustus 2011 - 06:25

Fam. Cousteau:

Hallo,

Leuk hè snorkelen, wat ok gaaf is een hard gekookt ei meenemen in de schil en die onder water kapot knijpen, daar komen zoveel mooie vissen op af.

Die Tim, weet wel een reden om niet naar huis te gaan, Tim moet de rotsen onder het plateau opnieuw metselen, heerlijk om t manneke zo bezig te zie

Veel plezier vandaag op de Insulinde, hoop dat jullie niet ziek worden

Gr. Anja

• 18 Augustus 2011 - 06:35

Fam. Vriends:

Ha vakantiegangers,

Geniet nog van de laatste dag. Hier kunnen jullie weer lang op teren.
    tot snel. Enne..........het was toch geen tuinslang he....................

• 18 Augustus 2011 - 14:57

Chantal En De Boys:

heyyyyyyyyyyy vakantiegangers
    ik zou zeggen geniet er nog ff van en die koelkast zal echt nog wel leeg komen we hebben jullie weer met plezier gevolgd en voor tim echt weer SUPER en als jullie zin hebben as zondag vieren wij onze verjaardag en trouwens n hele goeie terug reis dikke kus van de boyssss groetjes

• 18 Augustus 2011 - 17:37

Silvia:

Geniet nog van de laatste dag(en)!!
    Zo te lezen is het weer helemaal top geweest.
    Ja.....zeeslangen zitten meestal wel ergens op de bodem in een heldere, blauwe zee......meestal vallen ze niet aan. Geluk gehad dit keer!! haha...

gr Silvia

• 18 Augustus 2011 - 19:51

Karin:

Hallo allemaal,
    Wij zijn ook weer terug uit het zonnige zuid-frankrijk. We hadden weer heel wat te lezen en te kijken op jullie site. De duo-therapie is ook weer iets nieuws voor Tim, leuk zeg.
    De vlechtjes van Nikki zijn ook erg mooi, op de foto was het erg goed te zien. Daar moet je wel even voor gaan zitten!
    Nou, nog veel plezier met de boottocht morgen, geniet er nog maar even van.
    Want nu is het bijna weer voorbij voor dit jaar. Groetjes van Karin Frank Davy Koen Lieke Romy.

• 18 Augustus 2011 - 22:08

Oma Juist!:

Hallo Allemaal .

Wat gezellig wat jullie samen de laatste week zo prima
    bezig zijn.en dat Nikki eigenlijk nog geen zin heeft om
    weer naar Nederland te gaan ,maar Nikki je raakt er wel
    weer aan gewend en hier is het ook leuk !!
    We wensen jullie nog veel plezier en tot horens en Ziens..

Groetjes: van uit Geffen Oma,Opa enMark !! Doei ..