Een duik in het diepe! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Een duik in het diepe! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Een duik in het diepe!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het lopen met de flippers ging gisterenavond goed, maar in het water is het wat anders.
Vanmorgen eerst even een baantje in het zwembad geprobeerd. Dit ging goed. Dus toen naar het strand. Tim mopperde eerst nog wel en stribbelde tegen. Soms moet je hem letterlijk een steuntje in de rug geven. Dus niet piepen, die flippers aan en duikbril op. Eenmaal in het water was het piepen snel afgelopen. Samen met Jan-Willem heeft Tim een heel eind geflipperd. Nikki en ik keken vol bewondering toe. Hij beweegt zich zo makkelijk en soepel in en vooral onder water. Dat zou dus wel goed gaan vanmiddag.

Nikki ging vanmiddag mee met het broertjes/zusjes programma. Wat die daar gedaan hebben moet je maar lezen op haar eigen site (www.dushidolphin.waarbenjij.nu). Ze schrijft trouwens erg leuke verhalen moet ik zeggen.
Tim had vanmiddag een andere stagiare bij, Jolanda (ook Duits). Hij vond het allemaal prima. Na een aantal dagen hard gewerkt te hebben aan emoties blij, boos en hoe daar mee om te gaan, was het vandaag tijd om het lijf zelf te laten ontspannen. Tim kreeg binnen een massage van Jolanda (welke precies en hoe dat gaat daar krijgen we nog info over). Het was de bedoeling om je lichaam in de juiste positie te krijgen. Hij lag schijnbaar helemaal ontspannen. Verder ging het binnen uitstekend, veel gepraat en continu een big smile op zijn gezicht.
Tim kwam ook breeduit lachend naar buiten. Ze begonnen meteen met de duikbril op te doen en de flippers aan. Tim, Steffi en Papito genoten alledrie. Steffi vertelde me dat Papito Tim helemaal heeft bekeken. Hij doet dat met klikjes te geven die je heel goed op je lichaam voelt. Tim voelde zich daar heel prettig bij. Er zijn ook wat foto’s onder water gemaakt, maar die waren nog niet van goede kwaliteit (er zaten trouwens wel een paar leuke bij). Steffi wilde eerst bekijken hoe het ging met de flippers en in hoeverre ze Tim los kon laten in het water. Dat ging prima. Hij voelt zich als een vis in het water. Hij mag nog zeker een paar keer meer gaan duiken. Steffi zal dan goede foto’s maken en ze wil ook nog een keer haar onderwatercamera meenemen om Tim te filmen. Helemaal GEWELDIG. Dat is echt wel een kers op die toch al zo grote slagroomtaart. De band met Steffi wordt steeds sterker, hij knuffelt wat af met haar. Na de duiksessie nog wat spelletjes gedaan en toen werken op het dock. Nou ja werken, Tim kreeg weer een massage. Wat heeft die gast het toch goed voor elkaar. Na de ontspanning weer even wat inspanning in het water. Hij geniet volop en gaat steeds beter om met Papito. Tim wordt veel losgelaten en crosst dan zelfstandig op Papito’s buik door het water.
Na de watertherapie nog even wat nagepraat met Steffi. Het was een superdag volgens haar. Tim was zo ontspannen, praatte veel, lachte veel en werkte ook nog eens goed. Vooral tijdens de massages kon hij zich helemaal overgeven en tot rust komen. Misschien iets om terug in Nederland op regelmatige basis te doen.

Nu hij eenmaal op het strand en aan de zee is gewend, is er geen houden meer aan. Vanmiddag ook lange tijd op het strand gespeeld. Nikki kwamen we daar ook weer tegen.
Na al die massages van Tim hadden wij zoiets van “dat willen wij ook wel”. Nu worden er aan het water ook massages gegeven. Nikki stapte er zelf op af en heeft een afspraak voor haar en mij gemaakt voor morgenvroeg 10.00 uur. Misschien dat ze dat leuke menneke dat daar zat (zoon van de vrouw die massages geeft) morgen ook weer ziet!!

We gaan straks lekker eten en maken er morgen weer een heerlijke dag van.
Fijn trouwens om te lezen dat de Vennekes uit Lith ook weer thuis zin van vakantie. Welkom thuis (wij komen nog laaaaaaaang niet).

Groetjes uit het zonovergoten Curacao.

P.s.: eindelijk staan er filmpjes op (vanaf 2/8 hebben we ze erop gezet. Die van vandaag moeten we nog bekijken dus die komen nog)

• 05 Augustus 2011 - 09:15

Oma Dien:

namens oma hallo tante mariele ik ben hier bij oma .oma is een beetje boos want het lukt niet met de computer. ik heb het even opgelost. ik zal oma is een spoedcursus geven.
    groetje stijn

• 05 Augustus 2011 - 09:26

Anja Vd Putten:

Hoi,

helemaal fantastisch toch wat er allemaal met Tim bereikt wordt, nog even en jullie hebben geen dolfijntherapie meer nodig??? zo goed gaat het manneke.

Echt gaaf hoor dat jullie zoveel al bereikt hebben in een paar dagen daar.

Geniet nu maar even van een fijn weekend en ben weer heel benieuwd wat volgende week gaat doen, Mareille en JW jullie moeten proberen te gaan snorkelen voorbij het sea aquarium achter het therapie gedeelte dat is zo onwijs mooi ben daar geweest met Lucas, tis even door zwemmen en flipperen voorbij de branding maar dan kom je letterlijk in een aquarium terecht zo adembenemend mooi

groetjes anja

• 05 Augustus 2011 - 09:27

Mirjam En Mannen:

nou...die spoedcursus is zeker nodig.
    Als hij het berichtje al 3 x plaatst, zal het met die cursus ook wel goed komen denk ik hahaha