Trommelen op de bal en luisteren naar muziek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Trommelen op de bal en luisteren naar muziek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Trommelen op de bal en luisteren naar muziek

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Vanochtend zijn Nikki en ik begonnen met een heerlijke massage op het strand. Aangestoken door Tim heeft Nikki gisteren een afspraak voor ons gemaakt bij het massagetentje op het strand. Nikki lag als eerste op de bank. Er werd begonnen met de voeten, daarna benen, rug, schouders, armen en handen en tot slot het hoofd. Ze lag er helemaal ontspannen bij. Na een half uur was ik aan de beurt en inderdaad, je zou er zo bij in slaap vallen.
De dames begonnen dus helemaal los en soepel aan de dag.

Nog even lekker gezwommen voordat we naar het CDTC gingen. Het is alweer vrijdag.
Net voordat we gingen had Tim nog even wat onenigheid met Nikki en hij kwam in een niet al te best humeur bij Steffi aan. Geen probleem, ze had vandaag toch een sessie voorbereid over emoties, dus het kwam goed uit. Het is opmerkelijk hoe snel Tim dan zijn boosheid kwijt is. Hij heeft flink getrommeld op de bal, goed gezegd dat hij boos was. Met het trommelen verdwijnt ook vaak de boosheid en wordt Tim weer kalm. Ook werkt hij binnen vaak met gewichtjes om de armen en benen (een soort verzwaarde zweetbandjes). Hiervan wordt hij ook ontspannen. Door die gewichtjes aan zijn armen en benen wordt de spanning van zijn lijf weggenomen. Hij hoeft zich hier dan niet meer op te richten en heeft meer aandacht voor wat hem gevraagd wordt. Vandaag ook gewerkt met klassieke muziek. In dit geval de 4 jaargetijden van Vivaldi. De klanken in dit muziekstuk kun je ook vertalen naar de verschillende emoties. Tim met zijn goede gevoel voor muziek legde direkt de relatie met boos en blij. Hij ging dus met een slecht humeur naar binnen en kwam met een stralende lach weer naar buiten. Het is ongelooflijk hoe snel ze dat hier voor elkaar krijgen.

Toen weer naar buiten, tijd voor Papito. Dit was, zoals elke dag weer, een waar feestje. Het racen met het surfplankje is in de top 5 van favoriete bezigheden gezakt naar plaats 2. De duikbril met flippers staat met stip op 1. Hier begonnen ze dus weer mee. Papito vindt het erg leuk als Tim onder water komt spelen. Tim draait en tolt, maakt koprollen en Papito doet hem na. Geen probleem toen de duikbril af moest en andere spelletjes gedaan werden. Ook op het dock weer lekker en ontspannen gewerkt. De fam. Vriends kwam nog even langs om Tim in aktie te zien. Wessel vond het erg leuk om zijn klasgenootje met Papito bezig te zien. Morgen gaan zij helaas weer naar …. (het verboden woord). Namens ons allemaal goede reis en veel plezier thuis met alle verhalen die jullie te vertellen hebben.

Nikki was vanmiddag weer naar de broertjes en zusjesclub. Rond half zes ging ik ze halen. Daar kreeg ze nog een cadeautje van een familie uit Oostenrijk. Die hadden we leren kennen omdat Tim eerst gelijk met hun zoontje therapie had. Nikki had de moeder een complimentje gegeven over een t-shirt dat ze droeg. Nu kreeg ze van haar datzelfde shirt in een andere kleur. Hartstikke aardig. Volgende week komen ze een keer een pilsje pakken.
Dit jaar hebben we met veel ouders van therapiekinderen weer een gezellig en leuk contact.

Morgen de eerste rustdag (het lijkt de Tour wel). Filmpjes van gisteren hebben we zojuist ook op de site gezet (zie het verhaal van “een duik in het diepe”).
Stijn, fijn dat je oma leert hoe de computer werkt. Misschien kun je haar nog een keer helpen met het bekijken van de filmpjes.

Groetjes en tot morgen!

• 06 Augustus 2011 - 06:49

Mirjam En Mannen:

Ik begin de dag maar weer met het lezen van jullie verslag. Die massage op het strand waar je gisteren over schreef sprak mij wel aan . Een geweldige manier om de dag te beginnen.
    Helaas kreeg ik Dennis niet zo ver...daar moet nog duidelijk aan gewerkt worden...hahaha.
    Geniet van jullie vrije weekend !!!