Family swim en oma's soep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Family swim en oma's soep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Family swim en oma's soep

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Vanmorgen lekker gezwommen. Tim natuurlijk weer vooral met duikbril, maar dit keer in het zwembad. Toen we daar zo in het zonnetje zaten (sorry, maar die is hier gewoon elke dag) kwamen Monique en Maureen aangewandeld. Wessel het klasgenootje van Tim was met zijn vader de auto wegbrengen, maar die kwamen even later ook aan. Nog ff lekker gekletst, maar toen was het toch echt tijd om te gaan. Terwijl ik dit schrijf zitten ze al hoog in de lucht, op weg naar Nederland. We hopen dat jullie een goede vlucht hebben gehad, maar dat zien we wel op de site.

Vanmiddag een flinke pan water en soepvlees opgezet want vanavond staat er OMA’S SOEP op het menu. Natuurlijk met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter.
Nu de voorbereidingen voor het eten gedaan waren, was het tijd om naar het CDTC te gaan. Vandaag is het nl. onze (JW, Nikki en ik) beurt om met Papito te zwemmen. We hebben de duikbrillen meegenomen, want wij willen hoe wel eens weten hoe dat er onder water uitziet.
Na een korte uitleg, die wij natuurlijk allang kennen, mochten we onze flippers gaan halen en naar het dock. Eerst lekker wat rondjes gezwommen, geknuffeld, kusjes gegeven en Papito over de stok laten springen. Toen gingen de duikbrillen bij Nikki en mij op. JW stond intussen te filmen. Wat mooi is het om zo’n dolfijn onder water te zien. Je ziet ook hoe gehavend dolfijnen vaak zijn. Allerlei littekens van diverse gevechten met Mateo. Ook hoor je onder water heel goed de hoge tonen die een dolfijn maakt (communicatie met andere dolfijnen). Het was echt superleuk, toch weer heel anders als de vorige keren. Nu snap ik waarom Tim zo graag de diepte induikt. Het is gewoon prachtig. Ook was het leuk om Nikki samen met Papito te zien snorkelen. Ze had geluk, want ze mocht ook nog een paar rondjes op de buik van Papito rondracen. Even van plek gewisseld met JW zodat hij ook kon zien hoe mooi het was (en natuurlijk op de film staat). Foto’s hebben we maar een paar gemaakt omdat we natuurlijk veel liever in het water lagen.
Veel te snel was het voorbij, maar we zijn weer een ervaring rijker.
Tim had zich goed vermaakt met Daniel, de stagiaire die we de eerste paar dagen hadden. Leuke gast, is inmiddels wel gewend aan het persoontje Tim.

Nog even rondgezworven in het Sea Aquarium. Tim vindt de flamingo’s helemaal geweldig. Gelukkig was het winkeltje dicht zodat we niet weer een pluche waterdier aan de verzameling hoeven toe te voegen.

Na het zwemmen ging het eten er natuurlijk goed in. Behalve bij Tim, die kon er geen tijd voor vrijmaken (propte nog wel een paar broodjes naar binnen). Die had het veel te druk met andere dingen.

Natuurlijk weer de droetjes van ons allemaal aan iedereen!
Nog een extra knuffel voor Dushi!!!!!!!!

• 07 Augustus 2011 - 09:31

Oma Dien:

even un berichtje uit oss hier is alles ok dushi is met opa aan de fiets geweest en het ging prima nou vervolgen wy de cursis nog in geffen is het ook goed nog veel leerplezier tim groetjes van ons allemaal en een knuffel van dushi

• 07 Augustus 2011 - 15:24

Mirjam En Mannen:

nou..zoals jullie kunnen lezen is de cursus van Stijn goed aangeslagen bij oma Dien.
    Nog een lesje en het gaat "van eigest"

• 07 Augustus 2011 - 18:40

Regen:

nou stuur ook maar n beetje zon naar hier want hier is t regen regen nou jullie genieten maar lekker groetjes elly harrie

• 07 Augustus 2011 - 20:35

Oma Geffen :

Hallo allemaal..

Hier weer even een berichtje uit Geffen ..
    Jullie zijn wel weer heel goed bezig zeg !
    We vinden het fijn dat jullie ons zo gezellig op de
    hoogte houden van alles wat er iedere dag weer te
    doen is ,nu is het net of we er een beetje bij zijn!!
    We zijn blij dat Nikki en Tim en ook jullie zoveel gezellige
    dingen doen ,Ik zou zeggen ga zo door , wij genieten mee !!
    Hier is ook alles in orde en ook met jullie vissen en cavia,s

Tot de volgende keer . Groetjes; Opa, Oma en de rest!!!!