Don Juan van Druenen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Don Juan van Druenen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Don Juan van Druenen

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

09 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Vanochtend vroeg ben ik naar de (helaas Mirjam) workshop van Opvoeden, straffen en belonen geweest. We waren maar met twee ouders, dus we hadden alle tijd om praktijkvoorbeelden aan te dragen en hoe deze op te lossen. Wel weer een aantal ideetjes opgedaan die de moeite waard zijn om uit te proberen. Veel dingen zijn herkenbaar, maar van verhalen van andere ouders kun je ook het een en ander opsteken. Zo had de andere ouder moeite met het knippen van nagels bij haar zoon. Toen ik zei dat ik dat vroeger bij Tim deed als hij sliep moest ze wel lachen, maar zei dat het misschien voor haar zoon ook wel een oplossing zou zijn. Zo zie je maar weer, moet ik misschien toch een ander vak kiezen??

Vandaag alweer het begin van de tweede week therapie. Het was Family Watch Day, wat betekent dat Nikki weer mee mocht in de therapieruimte en op het dock.
Binnen vroeg Steffi wat altijd problemen veroorzaakte met Tim. Nou dit was duidelijk: wie mag er op de computer? Ze gingen dus naar het kantoor van Steffi waar een computer stond. Er werd duidelijk in de kring uitgelegd dat ze allebei met de computer mochten spelen, maar dat er wel tijd gedeeld moest worden. Toen Steffi voorstelde dat Nikki eerst mocht was dit wel een beetje moeilijk voor Tim, maar hij zei uiteindelijk toch “ja”. Daarna was Tim aan de beurt. Het ging allemaal goed, tot verbazing van Nikki. Met het maken van afspraken lukte het. Dus maar veel thuis oefenen. Ook had Steffi twee ballonnen voor Tim die gevuld waren met rijst (ongekookt). Dit vond hij prachtig om in te knijpen. Hij mocht ze na de therapie mee naar huis nemen, maar ze hebben het - zoals verwacht – allebei niet overleeft.

Na het werken binnen weer lekker naar Papito. Ze begonnen in het water met een groot dik stuk foam waar Tim op moest zitten. Vanuit hier werden er allerlei leuke aktiviteiten en spelletjes gestart. Het is een goede oefening voor evenwicht en concentratie. Tim vond het erg leuk en heeft er vrij lange tijd op gezeten. Ook nog wel wat gezwommen met zijn duikbril, maar niet gedoken. Hij gaf duidelijk aan dat hij dit niet wilde. Hij had gisteren en vandaag nl. last van zijn linkeroor, en dan is het niet prettig om te duiken. Wel prima dat hij dit zelf duidelijk kan maken. Vandaag heeft Tim wederom al zijn charmes in de strijd gegooid. Hij blijft maar knuffelen met Steffi in het water, laat zijn ondeugendste lachjes zien (met geluid) en ook neuzen met twee duikbrillen tegen elkaar is een leuk spelletje. Hij weet al die dames helemaal om zijn vinger te winden. Ook Papito werd helemaal knuffelig. Hij kwam zelfs achter Tim zwemmen, met zijn snuit op zijn schouders vragen om knuffeltjes. Tim “omarmt” Papito af en toe helemaal. Hoewel dolfijnen dit vaak niet fijn vinden en wegzwemmen accepteert Papito alles van Tim.
Op het dock ook goed geconcentreerd en fanatiek gewerkt. Weer bezig geweest met plaatjes en emoties, maar nu van de andere kant bekeken. Wat zou Tim doen als hij aan de haren getrokken of geknepen werd. Hij kon kiezen tussen de plaatjes “terug vechten” of “hulp halen”. Hij was heel snel met de keuze: niet meppen maar ouders/juf erbij halen.
Het gaat dus de goede kant op, maar hier is de aandacht wel heel intensief. In het dagelijks leven zullen we hier wel wat meer moeite mee hebben, maar blijven volhouden dan komt het wel.

Tim was na de therapie wel moe, hij viel net voor het eten in slaap. Dus maar even wachten met de gebakken piepers die voor Tim op het menu stonden. Wij hadden hele pittige nasi (zelfs JW vond ‘m wel wat aan de pittige kant, dus dat wil wat zeggen). Wel lekker trouwens met een grote fles water ernaast.
Tim was intussen ook weer boven zeil, en heeft lekker gesmuld van de aardappelen. Dankzij het hazeslaapje had hij vanavond in ieder geval genoeg energie over. Hij wilde zelfs in het pikkedonker gaan zwemmen. Hoewel dit eigenlijk ’s avonds niet de bedoeling is, toch maar even meegegaan. En wat denk je: komt een van de opzichters langs. Dat het eigenlijk niet de bedoeling was. We waren net op weg terug naar ons appartement. E.e.a. uitgelegd en toen was het goed. Ze doen wat dat betreft niet zo moeilijk hier.
Nu nog snel even de foto’s uitzoeken van vandaag (het zijn er wel weer een hoop) en dan zit mijn taak er voor vandaag weer op.

Groetjes en tot morgen.

• 09 Augustus 2011 - 07:35

Wessel Vriends:

Lieve Tim en familie,

Het blijft allemaal zo mooi klinken, maar uit ervaring weten wij nu ook dat alles ook even prachtig is, terwijl het ook emotioneel kan zijn is het toch ook mooi.
    Tim, wat doe je toch weer veel mooie dingen en wat leer je veel.
    Wij hebben heimwee!
    lieve groetjes van ons 4!

• 09 Augustus 2011 - 08:37

Mirjam En Mannen:

Ik blijf hopen....er volgt vast nóg wel een workshop!

• 09 Augustus 2011 - 09:25

Anja Van Der Putten:

Hoi,

jemig wat gaat dat geweldig daar met jullie Tim, onvoorstelbaar wat dat manneke weer allemaal doet. Leuke foto's ook van JW in de keuken, had ik maar zo'n keukenprinses. Rene kan alleen ei bakken dus geeft JW ook workshops koken? dan geef ik hierbij Rene op.

Veel plezier en geniet maar lekker want hier is het weer herfst, 15 graden, bewolkt en veel regen, bluh wat verlang ik naar Lions Dive

groetjes anja

• 09 Augustus 2011 - 10:07

Oma Geffen :

Hallo beste mensen .

Wat gaat het toch geweldig met Tim ,en dat is voor
    Nikki ook fijn als ze eerste even wil computeren en als
    Tim dat goed vind.. Jullie krijgen weer genoeg te doen als
    jullie weer thuis zijn !!
    Maar ik zie Marielle dat jij het ook echt getroffen hebt met onze
    Jan-Willem, want volgens mij was hij aan het kokerellen, maar rustig
    Marielle hij heeft ook een goeie aan jou !
    Hier regent het op dit moment ,maar we blijven hopen dat het
    weer beter wordt.

Veel groetjes : van ons allemaal . Doei!!!