Samen spelen is samen delen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Samen spelen is samen delen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Samen spelen is samen delen

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het is vandaag een latertje, maar ik kruip toch maar even snel achter de computer om jullie allemaal op de hoogte te houden.

Vandaag heeft Tim in de therapieruimte gewerkt met een rollenspel met grote handpoppen. In eerste instantie keek hij maar vreemd op toen Jolanda en Steffi ruzie aan het maken waren, maar het kwartje viel uiteindelijk wel en hij begreep wat de bedoeling was. Tim wees meteen naar Steffi’s kantoor toen hij binnen kwam, hij wilde naar de computer toe. Binnen hebben ze met een klein kindercomputertje gespeeld waar Tim wel heel erg gek mee was. Ook van de Dora computer van Wessel was hij niet weg te slaan. Om de beurt mochten ze met de computer spelen. Weer netjes met vraag en antwoord. Ging erg goed.
De therapie buiten was vandaag heel anders dan anders. Het was vandaag duo-therapie met een ander kind, Adrian, uit Duitsland. De bedoeling was samenspel, samen spelen samen delen. Tim vond het erg leuk, maakte goed oogcontact met het andere jongetje. Ook maakt Tim veel oogcontact met de therapeute van Adrian. Hij sjanste er zijn best op los, lachte om alles. Komisch om te zien hoe hij zijn best doet de dames in te palmen. Zijn lachjes, vooral de neppers waren aan de kant te horen. Zodra er anderen in het spel zijn, gaat Tim steevast weer proberen of hij de grenzen kan verleggen. Hij blijft het proberen. Hij spatte Steffi regelmatig nat (recht in de ogen, dat prikt heel erg). Na een paar keer netjes uitpraten en sorry zeggen even een time out op het dock. Adrian en Tim probeerden elkaar ook 1 keer uit. Adrian wilde Tim bij de haren pakken en Tim plenste hem vol in het gezicht. Daarna was duidelijk waar de grens lag en hebben ze leuk met elkaar gespeeld. Tim de clown (laten we zeggen Bassie) en Adrian.
Toen we de belevenissen van vandaag aan het doorpraten waren, mocht Tim even met het geliefde rode kindercomputertje spelen. Het afgeven was wel heel erg moeilijk, maar uiteindelijk zei hij toch “ja” en gaf de computer terug.

Vanmiddag lekker met de hele buurt gezwommen.

Vanavond hadden we bezoek. Een echtpaar uit Oostenrijk (Reinhard en Alexandra) met hun twee kinderen (Noah en Florian) en oma (sorry, naam vergeten) zijn op de borrel geweest. Jan-Willem ging even bij ze langs om de tijd af te spreken en kon gelijk aan tafel aanschuiven (ook in Tirol kennen ze de Brabantse gemoedelijkheid). De kinderen hebben zich prima vermaakt in het zwembad en bij ons thuis. Erg gezellig. De kids, oma en moeder gingen op een gegeven naar huis, maar Reinhard bleef nog een tijdje in onze Bierstube nakletsen. Resultaat: een ongelooflijk snurkende Jan-Willem. Jammer dat ik geen foto’s met geluid op de site kan zetten (de video is aan het opladen).

Al met al weer een gezellige dag hier in het Korsouwse.

• 11 Augustus 2011 - 06:31

Bassie En Adriaan:

Hallo daar,

Ziet er super gezellig uit en hoop voor Tim dat hij nu beter kan delen.

Jammer dat je geen filmpje hebt van een snurkende JW

Nu nog 2 dagen therapie en dat zit t Er weer op tijd gaat zo snel

Veel plezier nog

Gr. Anja

• 11 Augustus 2011 - 16:09

Aafke:

Hallo allemaal,

Wat leuk om alle verslagen te lezen.
    En wat doet Tim het goed! Super!

Geniet er nog van!

Groetjes Aafke

• 11 Augustus 2011 - 17:03

Tante Chantal:

jehhhhhhh wat gaat het goed met jullie en zeker met tim we zijn echt trots op hem ga zodoor kanjer geniet er lekker van want hier is het weer niks groetjes van onssssss