Papito Picasso - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu Papito Picasso - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

Papito Picasso

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo,

Na het latertje van gisterenavond, vanmorgen rustig aan gedaan. Jan-Willem ging boodschappen doen omdat vanavond Harm en Jolein komen en die lusten vast ook wel wat te drinken. Wij hebben intussen lekker een duik genomen in ons zwembad. Wederom een wolkeloze dag. Toch wel bijzonder omdat het hier ’s morgens boven het eiland wel vaak bewolkt is.
Tegen enen kuierden we weer naar het CDTC. Gisteren had Tim moeite om het kindercomputertje af te geven, dus vandaag hebben ze hier weer mee geoefend. Eerst wat ontspanning, daarna hadden Steffi en Jolanda ieder een kindercomputer. Tim zat natuurlijk al te wiebelen, hij wilde ook. Helaas waren de dames nog niet klaar met hun spelletje dus hij moest nog even wachten. Het viel niet mee maar hij heeft het keurig volbracht!

Toen natuurlijk weer naar Papito zijn grote vriend. Heerlijk veel in het water spelletjes gedaan. Onderweg kwam hij zijn vriendje Adrian ook nog even tegen. Vandaag keek er een ergotherapeute mee die op sollicitatiegesprek kwam. Tim merkt zoiets direkt op en deed weer zijn uiterste best om deze dame in te palmen. Het was een en al lach (soms wel erg overdreven). Ook veel gezongen in het water.
Op een gegeven moment mochten wij op het dock komen want ze hadden een leuke verrassing. Papito ging een schilderij maken! Tim kreeg vier kleuren verf. Hiervan mocht hij de eerste uitkiezen. Wat verf in een bakje, het penseel erin dopen en toen ging het in Papito’s bek. De trainster had een A4-tje op een klembord en Papito schilderde dit vol. Daarna volgden nog 3 kleuren. Uiteindelijk was het een prachtig schilderij geworden wat Tim van Papito kreeg. Erg bijzonder, want wie heeft nu een schilderij door een dolfijn geschilderd in huis. We gaan hier een mooie lijst om maken en het krijgt een speciaal plekje bij ons thuis. Jan-Willem heeft hier nog een filmpje van gemaakt, dat komt nog op de site. Ook nog wat foto’s gemaakt. Hoewel niet heel erg duidelijk (er zaten nogal wat mensen voor), kun je toch zien dat Papito als een ware Picasso aan het schilderen is. Wat maak je hier toch bijzondere dingen mee.
Na de training nog even de pelikanen voeren en de donderdag zat er weer op.
Helaas gaat Steffi eind oktober het CDTC verlaten. Ze gaat terug naar Duitsland. Ze wil zich d.m.v. studie verder bekwamen. Haar droom is om met een vergelijkbaar concept (ondersteunende therapie m.b.v. dieren in combinatie met vakantie) in Duitsland op de starten. We worden in ieder geval op de hoogte gehouden, wie weet? We blijven in ieder geval contact houden.

Na 2 uur met een zonnig humeur zijn uiterste best te hebben gedaan was voor Tim de koek op. We gingen niet naar het winkeltje en hij zette het op een brullen. Thuis ging dit nog even door, hij was bovendien ook erg moe. Uiteindelijk verdween de boze bui weer als sneeuw voor de zon, samen met een bordje gebakken aardappelen. Hij lag er al om 8 uur in (zal dus morgen wel weer een vroegertje worden).
Wij hebben intussen lekker gegeten en gekletst met Harm en Jolein. Het wordt een soort traditie om hier op Curaçao af te spreken.
Morgen alweer de laatste therapiedag, wat gaat het toch snel.

Groetjes aan iedereen

• 12 Augustus 2011 - 06:37

Bijna Voorbij:

Hoi,

Als ik dit berichtje tik gaan jullie de laatste therapiedag in, wat is de tijd snel gegaan.

Gelukkig gaan jullie nog niet weg en zijn er nog een paar heerlijke dagen zonder therapie,

Maar ti's wel geweldig zoals Tim het heeft gedaan.

Veel plezier

Gr. Anja

• 12 Augustus 2011 - 16:45

Meriam:

Wauw, wat een belevenissen en ervaringen ! Ik word helemaal nieuwsgierig om alles wat er bij jullie gebeurd, samen met de dolfijnen en de kanjer Tim. Natuurlijk kletsen we straks in Nederland volop bij maar blijf eerst helemaal genieten! Tim, wat ben je toch `n heerlijk ventje, die zo lekker kan genieten van alles rondom water en de dolfijn. Ik hoor graag jouw verhalen......

groetjes Meriam