DAG 8 - D'R ZIT MUZIEK IN - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu DAG 8 - D'R ZIT MUZIEK IN - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tim Druenen - WaarBenJij.nu

DAG 8 - D'R ZIT MUZIEK IN

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Allereerst natuurlijk "HARTELIJK GEFELICITEERD JOHAN" met je 46e verjaardag! Je loopt nu dus echt al tegen de 50 aan. Veel plezier vandaag (want als je dit leest is het voor jullie al vrijdag, wij zitten nu nog op de donderdag).

Vandaag de dag begonnen met een hinkende Jan Willem. Hij heeft weer last van zijn jicht en is natuurlijk zijn pillen vergeten mee te nemen. Ik had het natuurlijk nog maar een paar keer gezegd. Dus even bij het CDTC langs geweest. De dokter kwam daar toch om kwart over tien, dus kon er gelijk iets aan gedaan worden. Spuitje gehad. Het lopen gaat nu alweer wat beter, het zitvlak is wat gehavend. Morgen nog even pillen halen en dan is het zo weer over.
Nikki heeft zich vanmorgen ook van haar sportieve kant laten zien. Jawel hoor, die heeft ze (maar houdt 'm meestal goed verborgen). Ze is samen met twee andere kinderen met de kano op pad geweest.

Toen hij weer terug was, ben ik lekker even wezen snorkelen. Een schitterende schelp gevonden, maar hij lag wat diep. Nu ben ik niet zo'n goede duiker, dus twee Nederlandse jongens hebben de schelp opgedoken. Zij blij omdat ik hun wees op de schelp, ik blij omdat ik er nu een mooie foto van kon maken. Er komen nog meer waterfoto's, maar vandaag lukte het niet omdat de batterij opgeladen moest worden ('t is ook altijd wat).

De ring die Tim gisteren aan zijn zwemgordel had, is gisteren mee naar huis gegaan en ook al in de praktijk getest. Gisterenavond moest hij weer wat spanning kwijt en ook vannacht nog een keer. Het knijpen in de ring zorgt hiervoor. Het werkte goed, hij werd vrij snel weer rustig. Hopen dat dit zo blijft en dat hij op een gegeven moment zelf gaat ervaren dat die ring er is om hem te helpen. Hij krijgt ook complimenten als hij in de ring knijpt en niet in onze armen. Knijpen mag dus, is niet negatief, maar wel in de ring. Ook vandaag weer op deze manier verder geoefend.
Wendy merkt wel dat in een kleine bezetting Tim snel kan ontspannen. Wordt het wat drukker, dan is dat ook meteen aan het gedrag te merken. Volgende week wil ze hier meer aandacht aan besteden door ook met Tim te gaan oefenen in het Sea Aquarium waar veel mensen rondlopen.

Vandaag heeft Tim tijdens de training goed van zich laten horen. Het hele register Bassie en Adriaan werd opengetrokken. Alle talen (Duits, Frans, Portugees) werden gezongen. Wendy en ook de jongen die video-opnames aan het maken was, konden zich deze liedjes nog uit hun jeugd herinneren. Zo zie je maar, ook hier wordt aan muziektherapie gedaan!

Mijn oude fototoestel heeft het begeven qua foto's maken, filmpjes lukte nog wel. Ik zal dus nu proberen wat filmpjes op de site te zetten.

Tim en ik hebben net gezellig samen gegeten, Jan Willem en Nikki zijn op pad voor lekker Italiaans eten.
Morgen gaan Nikki en ik op pad. Eerst gaan we proberen met het openbaar vervoer richtingh de Sint Joris baai te komen. We gaan naar Serena's Art Factory om een Chichi workshop te volgen. Ik neem in ieder geval genoeg geld en een pasje mee (dan komen we in ieder geval thuis).
Morgen meer hierover.

Groetjes aan iedereen en een knuffel voor Blitzz!!

  • 19 Augustus 2016 - 07:13

    Tante Chantal :

    He bedankt voor de felicitatie en we pakken er n Hugo tje op haha jee wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met Tim en z'n ring jullie veel plezier met alles o ja je moet voortaan opletten als je de weg op gaat want luuk is geslaagd

  • 19 Augustus 2016 - 19:29

    Bregje:

    Goed om te lezen dat het goed gaat daar! Hopelijk gaat de ring Tim helpen !! Steken jullie je voeten een keer uit naar Tim voor mij hihi..

  • 19 Augustus 2016 - 22:20

    Doortje:

    Hallo beste allemaal .

    Weer wat kunnen lezen niet alles , kon het reisverslag niet verschuiven
    maar Tim heeft een ring die hem helpt om rustig te worden dat is toch
    geweldig . en Nikki heeft het ook gezellig ,en is nog sportief bezig met
    vrienden ,
    Marielle jij hebt ook al ge snorkelt en onze Jan - Willem is gelukkig weer
    beter aan het worden, en kan dan ook weer leuke dingen gaan doen .
    Dus het gaat goed met jullie !!
    Ik ben vandaag nog bij jullie huis geweest en heb de brievenbus
    leeg gemaakt ,en de post op tafel gelegd.en alles is O K ..

    Groetjes: en tot Ziens Opa en Oma Geffen !















  • 20 Augustus 2016 - 03:28

    Elly :

    Hoe kan dat dat mijn antwoorden er steeds af zijn

  • 20 Augustus 2016 - 03:31

    Elly :

    Hoe kan dat dat mijn antwoorden er steeds af zijn groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hoi allemaal, Ja, ook de vierde keer gaan we een dagboek bijhouden van mijn avonturen op Curaçao! Het zal weer leuk zijn om "mijn dolfijnen" en al "mijn vriendinnen" daar weer te zien. Ik hoop ook deze keer weer veel te leren, lekker te zwemmen, te zeilen en veel plezier te maken. En jullie kunnen het weer allemaal meebeleven. Ook Nikki, mijn grote zus, houdt weer een dagboek bij, www.dushidolphin.waarbenjijnu.nl Nog een paar weekjes en dan vliegen we er weer vandoor (de 27e juli). Pas ver in augustus (de 20e) komen we weer terug. Veel plezier allemaal! Groetjes van Tim

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 46390

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Curaçao 2016

31 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Curacao 2014 - het eerste lustrum

27 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Curaçao 2011

Landen bezocht: